fredag 11 april 2008

Ett könsdiskriminerande lopp...

Prolog:
Jag tänkte på företagshälsan här på knuten och sedan både jag och Magnus löptränat kontinuerligt en tid nu så kom jag på idén att anmäla oss till Vår Ruset i Jönköping. Sagt och gjort, jag gick in på hemsidan och anmälde Magnus med (då jag redan anmält mig) och beställde även en t-shirt som det står så fint Vår Ruset på... När bokningsbekräftelsen precis gått iväg fick jag en känsla av att något var fel... Gick tillbaka till startsidan och... fan! det är ju bara för tjejer... eller som det står på hemsidan: Vår Ruset är inte en tävling utan en fest för tjejer och kvinnor i alla åldrar...

Så, för att spara Magnus lite pengar har jag nu skickat iväg ett mail som lyder:
"Hej! Jag har klantat mig och var jätteglad över att jag och min kollega Magnus skulle springa Vår Ruset tillsammans... Förutom att jag gjorde missen att anmäla Magnus till ett tjejlopp... och han som har snopp... hmm... Vi fick många och glada skratt men nu vill jag kolla hur vi ska lösa detta problem? Ska Magnus springa i lösbröst och peruk eller kan han få tillbaka sina pengar?"

    Vad tycker ni? Kan vi inte ha en omröstning, skriv in på kommentarerna vad Ni tycker!?
Fortsättning följer...

Inga kommentarer: