lördag 17 maj 2008

Mycket har hänt.....








I dag och i går ha jag jobbat med utredningen angående kulturskola i karlsborg ett spännande uppdrag som förde mig till Kungshamn i onsdags. då hade jag ett spännande möte med en särdeles driftig kvinna vid namn Britt Wall som gjort en liknande utredning för Sotenäs kommun. i torsdags var jag å Tilda i ekehagens forntidsby å träffade ett fantastiskt gäng. de e fyra ynglingar som flyttat från Liverpool å bosatt sig i Döve i skogen utanför Falköping. De ska ordna med en multikulturell festival den 29-30 aug. i forntidsbyn. De har precis blivit beviljade Leader stöd för projektet, naturligt vis kommer vi, Buffé brutal att spela i ett av husen på festivalonrådet, missa inte det. Tilda från Kulturknuten kommer att ställa ut en installation på området. gå in på http://www.dragonflyfestival.org/ å kolla, helt otroligt coolt. Tänk att det behöver komma folk från Liverpool för att öppna våra ögon för våra fantastiska möjligheter, I love them. här följer lite bilder på Britt Wall, Sotenäs, James å Kathrin å gänget i Dragonfly, delar från Tildas instalation samt ekehagens forntidsby där festivalen kommer äga rum.


Gå även in på Aus Schweden Uranprotest in Hudiksvall!
http://www.daserste.de/mediathek_blank/play.asp?cid=27260 så får ni se när Per och jag är på tysk TV från protestkonserten mot uranbrytning i Nianfors, COOLT!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha vilket coolt inslag! dumt bara att tyskarna lägger speakerröst över allt som sägs på svenska.. det var ju riktigt snyggt annars! Tilda; måste komma o kolla på vad du hittar på! är det hår du klätt in skyltdockan i?